FAQ + SUPPORT
Herunder finder du svar på langt de fleste spørgsmål, vores kunder stiller os.
Søger du viden om vores produkter og Korean 10 step routine? DOWNLOAD PDF
Hvordan gennemfører jeg et køb?
Når du handler via glassskin.dk skal du igennem 5 trin:
1. Find den eller de varer du ønsker i shoppen og læg dem i kurven.
2. Gå til kurven og få en oversigt over varer og antal.
3. Tryk fortsæt og indtast dine kontaktoplysninger.
4. Vælg betalings- og leveringsmetode og tryk godkend.
5. Herefter betaler du for din bestilling online med NemID.
Happy shopping 🙂.
Hvordan kan jeg betale?
På glassskin.dk kan der betales med Dankort, Visa-Dankort, Visa, Visa-Electron, Mastercard, Mastercard-Debet, Maestro og JCB og MobilePay.
Data du sender i forbindelse med køb betalt med betalingskort er krypterede (SSL), og det er således kun PBS, der kan læse dem. Hverken Glass Skin ApS eller andre har mulighed for at læse dine data.
Beløbet for varerne trækkes først, når varerne sendes fra Glass Skin ApS. Der kan aldrig trækkes et større beløb, end det du har godkendt ved købet.
Modtager jeg en faktura?
Ja, når du har bestilt og betalt for dine varer, modtager du automatisk en bekræftelse af ordren på e-mail, hvori det fremgår hvilke varer, du har bestilt.
Hvis du ønsker at modtage en kopi af din ordrebekræftelse eller faktura, kan du kontakte Glass Skin ApS via vores kontaktoplysninger. Angiv dit navn og ordrenummer ved henvendelse. Vi sender som udgangspunkt ikke papirfaktura med din pakke, men fremsender pr. e-mail.
Vi anbefaler, at du gemmer din bekræftelse. Bestiller du via øvrige kontaktformer end gennem vores webshop, bekræftes ordren ikke.
Er priserne med eller uden moms?
Alle priser er angivet som vejledende udsalgspris i danske kroner (DKK) og er inklusive 25% dansk moms. Alle eventuelle leveringsgebyrer og betalingsgebyrer ved forsendelse i Danmark bliver oplyst inden accept af køb.
Har I priser til forhandlere?
Nej, desværre ikke på nuværende tidspunkt.
Hvordan pakker I mine varer?
Alt vores emballage er fremstillet med henblik på at belaste naturen mindst muligt. Når du modtager en pakke fra os, så er den fyldt med kassefyld, som passer på dine varer under transport.
Hvordan sender I mine varer?
Vi tilbyder dig forskellige måder at modtage din pakke på.Du kan både vælge at få dine varer sendt til hoveddøren eller den nærmeste pakkeshop.
Hvornår får jeg min pakke?
Så snart vi har overleveret den til en fragtmand, går der ca. 1-3 hverdage til du modtager din pakke. Vi pakker og sender din bestilling hurtigst muligt.
Kan jeg afhente fra jeres lager?
Ja, du er velkommen til at spare miljøet og fragten, ved at afhente din pakke hos vores lager. Adressen bliver oplyst ved bestilling.
Kan jeg annullere/ændre min ordre?
Ja, det kan du tro. Ved ændring af køb efter ordreafgivelse kan du ændre ordren ved at kontakte Glass Skin ApS på hej@glassskin.dk.
Vi vil derefter hjælpe dig med at ændre din ordre, men udelukkende hvis ordren endnu ikke er afsendt fra vores lager. Er ordren allerede afsendt, har du i stedet 14 dages returret.
Kan jeg fortryde mit køb?
Ja, selvfølgelig. Du har altid 14 dages fortrydelsesret når du handler på glassskin.dk. Fortrydelsesretten løber fra den dag, hvor du har modtaget din vare.
Du skal inden 14 dage fra modtagelse, give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives via e-mail hej@glassskin.dk. I din meddelelse skal du tydeligt gøre opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Varerne skal vare ubeskadiget og i uåbnet emballage.
Du kan ikke fortryde ved blot at nægte at modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.
Hvordan returnerer jeg min pakke?
Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse, og senest 14 dage efter at du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal selv afholde de direkte udgifter i forbindelse med varens returforsendelse. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.
Returvarer sendes til:
Glass Skin ApS
Hyld Ager 108
2770 Kastrup
... eller den kan afleveres personligt på ovenstående adresse mod forudgående aftale.
Manglende original emballage kan muligvis udgøre en værdiforringelse, så for at være sikker på at kunne modtage alle pengene retur, anbefales det, at varen returneres i uåbnet, original emballage.
Kan jeg returnere alle varer?
Nej, følgende varer er undtaget fortrydelsesretten:
Forseglede varer, som af hygiejnemæssige årsager ikke er egnede til at blive returnerede, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen. Du mister din fortrydelsesret, hvis du bryder forseglingen på varer, som af hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret.
Varer produceret eller bestilt hjem fra anden leverandør specielt til dig
Hvad med varens stand ved returnering?
Du hæfter kun for en eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber, og den måde, den fungerer på. Du kan med andre ord prøve varen på samme måde, som hvis du kiggede på den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug.
Hvis varen er prøvet udover hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.
Hvornår får jeg pengene retur?
Hvis du fortryder dit køb, får du det beløb du har betalt til os for varen, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet. Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger på varen modtaget fra dig. Vi gennemfører tilbagebetalingen med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet. Tilbagebetalingen finder sted senest 7 dage efter at vi har modtaget varen retur. Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen retur, medmindre der fremlægges dokumentation for at have returneret den. Det er ikke et krav, men ekspeditionen fremmes, hvis fyldestgørende informationer følger pakken. Eksempelvis kopi af ordrebekræftelse, kundenummer, bankoplysninger og kopi af evt. forudgående korrespondance. Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.
Reklamationsret
Iflg. dansk lovgivning, skal vi yde 24 måneders reklamationsret, så hvis du ønsker at gøre reklamationsretten gældende, er der fire kriterier, der skal være opfyldt:
Det er under 2 år siden, at varen blev købt. Reklamationsretten gælder fra du har købt varen og 2 år frem. Hvis det er mere end 2 år siden, at varen blev købt, kan du ikke gøre reklamationsretten gældende.
Du skal være forbruger
Reklamationsretten i købeloven gælder kun for forbrugere. En forbruger er defineret som en person, der handler som en privat person og altså ikke som en del af sit arbejde.
Manglen var til stede på købstidspunktet
Fejlen eller manglen ved varen skal være til stede på købstidspunktet. Det betyder ikke nødvendigvis, at du skal have set fejlen/manglen, da du købte varen, men blot at det ikke er på grund af din brug, at varen er gået i stykker.
Du har reageret i tide
Du mister reklamationsretten, hvis du forholder dig passiv. Det betyder, at du skal klage umiddelbart efter, at du har opdaget fejlen eller manglen. Hvis du klager (reklamere) indenfor 2 måneder efter at du opdagede fejlen/manglen, vil det som udgangspunkt altid anses for godt nok.
Hvad indsamles af personlige oplysninger?
Når du besøger vores website indsamles der oplysninger om dig, som bruges til at tilpasse og forbedre vores hjemmeside og udvalg.
Hvis du ikke ønsker, at der indsamles sådanne oplysninger, bør du slette dine cookies og undlade videre brug af websitet. Nedenfor har vi uddybet, hvilke informationer der indsamles, deres formål og hvilke tredjeparter, der har adgang til dem.
Hvad er personoplysninger?
Personoplysninger er alle slags informationer, der i et eller andet omfang kan henføres til dig. Når du benytter vores website, indsamler og behandler vi en række sådanne informationer. Det sker f.eks. ved almindelig tilgang af indhold, hvis du registrerer dig som bruger eller abonnent, samt øvrig brug af services, eller hvis du foretager indberetning af aflæsninger via websitet.
Vi indsamler og behandler typisk følgende typer af oplysninger: Et unikt ID og tekniske oplysninger om din computer, tablet eller mobiltelefon, dit IP-nummer, geografisk placering, samt hvilke sider du klikker på (interesser). I det omfang du selv giver eksplicit samtykke hertil, og selv indtaster informationerne, behandles desuden: Navn, telefonnummer, e-mail, adresse og betalingsoplysninger samt evt. firmanavn/institution, EAN-nummer og leveringsoplysninger. Det vil typisk være i forbindelse med oprettelse af login, tilmelding til nyhedsbrev, eller ved køb af varer.
Vi opbevarer ikke kundeoplysninger krypteret. Vi transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret.
Oplysninger afgivet til glassskin.dk videregives eller sælges på ingen måde til tredjemand, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger ifm. salg via glassskin.dk.
Hvad er cookies?
På glassskin.dk anvendes cookies med det formål at optimere websitet og dets funktionaliteter, og dermed gøre besøget så nemt som muligt for dig.
Websitet anvender “cookies”, der er en tekstfil, som gemmes på din computer, mobil eller tilsvarende med det formål at genkende den, huske indstillinger, udføre statistik og målrette serviceydelser. Cookies kan ikke indeholde en skadelig kode, som f.eks. en virus.
Det er muligt at slette eller blokere for cookies.
Hvis du sletter eller blokerer cookies, vil informationen kunne blive mindre relevant for dig og optræde hyppigere. Du kan desuden risikere at websitet ikke fungerer optimalt, samt at der er indhold, du ikke kan få adgang til.
Hvad er logstatistik?
Logstatistik bruges på glasskin.dk og betyder, at et statistik-system opsamler information, som kan give et statistisk billede af, hvor mange besøgende et website har haft, hvor de kommer fra, på hvilken del af websitet dette forlades mm. Statistikken anvendes med det formål at optimere websitet og dets funktioner.
Er der sikkerhed på siden?
Ja, det kan du tro!
Vi har truffet tekniske og organisatoriske foranstaltninger mod, at dine oplysninger hændeligt eller ulovligt bliver slettet, offentliggjort, fortabt, forringet eller kommer til uvedkommendes kendskab, misbruges eller i øvrigt behandles i strid med lovgivningen.
Hvad er formålet?
Oplysningerne bruges til at identificere dig som bruger og vise dig den information, som med størst sandsynlighed vil være relevant for dig, samt at kunne levere de services, du har efterspurgt. Herudover anvender vi oplysningerne til at optimere vores services og indhold.
Hvordan opbevares min data?
Oplysningerne opbevares i det tidsrum, der er tilladt i henhold til lovgivningen, og vi sletter dem, når de ikke længere er nødvendige.
Perioden afhænger af karakteren af oplysningen og baggrunden for opbevaring. Det er derfor ikke muligt at angive en generel tidsramme for, hvornår informationer slettes, men som udgangspunkt opbevarer vi ikke oplysninger i mere end 5 år.
Videregives mine oplysninger?
Videregivelse af personoplysninger som navn og e-mail m.v. vil kun ske, hvis du giver samtykke til det. Vi anvender kun databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.
Kan jeg slette min data?
Du har ret til at få oplyst, hvilke personoplysninger, vi behandler om dig. Du kan desuden til enhver tid gøre indsigelse mod, at oplysninger anvendes. Du kan også tilbagekalde dit samtykke til, at der bliver behandlet oplysninger om dig. Hvis de oplysninger, der behandles om dig, er forkerte har du ret til at de bliver rettet eller slettet.
Henvendelse herom kan ske til Administrende direktør Sandra via e-mail hej@glassskin.dk.
Hvis du vil klage over vores behandling af dine personoplysninger, har du også mulighed for at tage kontakt til Datatilsynet.
Udgiver
Glass Skin ApS
CVR. nr. 39384493
Hyld Ager 108
2770 Kastrup.
Som registreret kunde hos Glass Skin ApS, har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til Glass Skin ApS via e-mail: hej@glassskin.dk.
Kan jeg klage nogle steder?
Ja, en klage over en vare eller tjenesteydelse kan indgives til Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg.
Du kan også klage til Center for Klageløsning via Klageportalen for Nævnenes Hus.
Hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land, kan du angive din klage i EU Kommissionens online klageplatform.
Platformen findes her: https://ec.europa.eu/consumers/odr/
Angiver du en klage her, skal du oplyse vores e-mail adresse: hej@glassskin.dk